Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 6 maj 2013

Jag lurade

mobilens GPS.
Är just hemkommen från Linköping och jag hittar till IKEA (för er som inte vet, IKEA ligger vid motorvägen och en blind kan hitta dit) och sedan är det slut. Helt vilsen. Ska jag någon annanstans, som i det här fallet, till Universitetssjukhuset så måste jag ha en väldigt noggrann karta. Hittade dit med hjälp av gps`n i ett naffs och allt var frid och fröjd...MEN...på hemvägen tänkte jag, varför inte vara lite wild and crazy och ta en "egen" väg, följa vägskyltarna och lita på dem...Så - gång efter gång trotsade jag kvinnan i gps´n och körde min egen väg. Till slut var vi överens om vart vi skulle och jag kom hem. Allt är frid och fröjd. Har inte en aning om om det blev kortare eller snabbare, troligen inte, men jag tog ett eget beslut och stod fast vid det = nöjd. ;)

Jag har som sagt varit på sjukhuset i Lkpg och kontrollerat födelsemärken. Av lite olika anledningar kände jag att det var hög tid för det! Trist att dra ut på en sådan grej för länge liksom... Men, allt såg bra ut, inget att oroa sig över. Dock så var läkaren noga med att påpeka att jag måste vara försiktig och att man ska kontrollera om det uppstår förändringar. Absolut, men för nu så är jag lugnare :)

Igår var det dags för första roddträningen för säsongen och det känns i kroppen idag.


Inte någon superträningsvärk - än, mer sådär lite allmänt mörbultad och stel. Men som sagt, det kommer säkert. Skönt att det är igång i alla fall. Behöver verkligen röra på mig mera. Skulle nog ha gjort det lite tidigare så jag hade varit mer tränad inför roddsäsongen men det tjänar ju inget till att gräma sig för det nu, bara att ta tag i det....hm, japp, typ imorrn...

Fotboll igår och fotboll idag.
Igår spelade Maja och de vann seriepremiären. Bara 1-0 och det var en riktig nagelbitare. Efter nästan varje match så har jag huvudvärk för det är så spännande och man lever sig verkligen in i situationen. En pärs, är vad det är varje gång. Men kul!
Och ikväll är det som sagt dags igen, de lite äldre tjejerna spelar sin andra match i serien. Spännande.

Utöver det så sitter jag lite i skiten jobbmässigt. Imorrn är det dags för andra träffen i Kisa i Tillväxtprogrammet och jag hittar ingen föreläsare som kan hjälpa mig med programmet för kvällen, har jagat typ, 10 olika personer och företag och det går inte. Vet inte vad jag ska göra, måste kanske tänka om lite...får sätta mig och diskutera med Peter innan han sticker till jobbet, kanske kan vi komma på ngt tillsammans...

Ha en fortsatt bra måndagseftermiddag!

Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar