Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 2 maj 2013

Att få

dagarna att gå, är verkligen inget problem!
Igår var en "ledig" dag. Tur det, så att jag kunde hinna med att klämma in barnens alla tre fritidsaktiviteter på en och samma dag ;)
Det började kl 10 med Majas bågskytte. Där hann vi bli osams med henne, gick jättefort och var inte svårt alls. Envisare unge får man ju leta efter! Hon kan verkligen konsten att driva en till fullständigt vansinne. Finns ingen som vet bättre än hon. Misstänker ibland att hennes ledord i livet kan komma att bli "det går inte". Man försöker guida och ge henne lite tips och idéer och hennes enda svar är "nej, det går inte" för att hon tror att hon testat klart. Gaaahhh. Nåja, det gick över efter ett tag och hon var glad och nöjd och duktig ;)
Vi kom hem vid ca 12.30 och vid 13.30 var det dags att sticka igen. Träningsmatch i fotboll för Maja med 01-laget. Som tur var bara in till Tranås så det var ingen lång resa. Gick superbra och hon var väldigt duktig! Hela laget var väldigt duktigt. Efter att dusch och allt var klart så var vi hemma kl 17 och kl 17.45 var det dags att åka igen, den här gången till stallet. Vi hade kvällsfodringen och vi var även tvungna att mocka åt vår söting. Hon har dessvärre varit lite halt ett par dagar. Vi kan dock inte hitta ngt fel (svullnad, feber eller annat) på henne så troligen är det en liten sträckning eller stukning som förhoppningsvis går över om några dagar.
Mat hade inte hunnits med under den här dagen så det fick bli pizza på tallrikarna den här kvällen.

Förra veckan jobbade jag typ 5 dagar i sträck (låter ju inte så mycket men med tanke på att jag ska jobba tre dagar så är det lite mycket...) pga av Kindamässan där jag hade ordnat med Communicares monter. Inte många timmar hemma...

Valborg var blåsigt! Så blåsigt att vi inte vågade tända brasan. Vi hade högst troligt tänt på den, i bygden välkände bondens ved. Tror inte att det hade främjat grannsämjan direkt. Eller vadå grannsämja, vi är inte på ngt sätt osams, vi är bara lite...låt oss kalla det - olika ;) Vi får försöka elda någon annan gång. Helst innan bondens kor kommer för nära...

Idag är jag så trött att jag är helt mosig i huvudet. Har nog sovit lite för lite några nätter och nu börjar det kännas. Har jobbat hela dagen och väl hemma orkar jag inte göra ngt alls, har däckat i soffan med datorn i knäet. Måste kolla igenom en föreläsning jag ska ha imorrn. Ska berätta för ett gäng inskrivna hos Arbetsförmedlingen om Communicare. Ska försöka få dem att bli inspirerade att vilja starta eget. Att de vill komma och prata med mig så att jag kan få sätta lite streck i statistiken. Lite trist men dessvärre så är det ju baksidan av projektet, resultaten vi måste uppnå. Nåja, det är bara att gilla läget ;)

Ha en go torsdagskväll!

Smile :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar