Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 28 januari 2013

Dagen D

är det idag!
Det är ikväll det gäller. Eller gäller och gäller, livet hänger ju inte på det men det vore kul om kan kunde göra bra ifrån sig ikväll...liksom göra ett avtryck...Jag har skrivit ihop vad jag ska säga och det kommer jag ju absolut inte kunna hålla mig till ;) Hoppas bara att jag inte börjar svamla för mycket....gaahhh, nervös, blev jag nu! Äh, det ordnar sig alltid....eller? ;)

Helgen har varit mycket lugn slapp. Innebandy igår kväll och det är ju väldigt skönt att få röra på sig, blir svett och trött. Måste nog försöka göra det oftare.
Maja och jag har pusslat i helgen och i lördags la vi sista biten vid 1000-bitarspusslet som Maja fick i julklapp.


Härlig känsla att lägga sista biten. Det var ett kul pussel, svårt men ändå inte omöjligt liksom.Kanske nördigt men väldigt rogivande att pussla.
Titanic var motivet.


Sorry att bilden hamnar på fel håll, orka redigera och fixa. Ni får helt enkelt jobba lite med nackmusklerna :)
Eller färdigt föresten, två bitar saknas...


Jäkligt trist på ett helt nytt pussel. De kan ju ha ramlat ner på golvet men vi kan inte hitta dem men vi får nog ta en vända till för efter att ha klippt upp dammsugarpåsen...


...och ändå inte hittat dem så borde de vara på golvet. Fräscht...De säljer väl inte pussel med 998 bitar istället för 1000?
Apropå dammsugare så har det löst sig. Loppissvärmor hade två extra hemma som vi fick ta över. Superdupersug i dem så nu kan vi ha en på övervåningen och en på nedervåningen. Smidigt att slippa bära upp och ner hela tiden. Eller, vaddå, hela tiden?? Vi dammsuger ju så sällan så det är ju knappast ett problem :) Kanske kan det bli oftare nu när det är så smidigt!?

Nähä, dags att sätta lite fart, i eftermiddag är det jobb hela kvällen och imorrn är det jobb och födelsedagskalas.

Ha en bra måndag!
Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar