Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

lördag 5 januari 2013

Nyårslöften

har jag inte gett några i år.
Känns helt meningslöst att återigen lova att jag ska banta, sluta äta godis, träna mer mm mm Jag håller ju aldrig dessa ändå och det slutar bara med att jag ger mig själv ännu mer dåligt samvete. Helt idiotiskt. Jag kommer ändå aldrig kunna sluta äta godis. Jag älskar godis. Jag är beroende av godis. MEN, jag ska försöka, göra mitt bästa att äta med måtta och inte varje dag (som det ju faktiskt har blivit nu under jul iaf). Jag kan inte göra mer än mitt bästa. Att sätta för höga mål ger bara dåligt samvete och så blir man sur på sig själv = inte bra!
Jag ska under 2013 vara mer snäll mot mig själv!
Försöka skippa datorn och tv´n mer och göra mer saker som jag mår bra av. Läsa en bra bok istället, gå en promenad, allmänt vara ute och samla mer D-vitamin. Fixa och trixa lite här hemma. Det är så många saker som jag vill göra men så ofta som det inte blir av för att jag fastnar vid datorn. BIG NO NO på den!
Jag ska ta hand om mig själv mer, meditera lite oftare, yoga lite mer, äta mer frukt och grönsaker, ta fotbad lite oftare...ja lite sådana där småsaker som faktiskt tillsammans gör att livet blir lite lättare och roligare. Och det är ngt som jag verkligen få in mer av i livet - Glädje!! För vad är livet utan glädje, skratt och kärlek? Inte mycket...

Så därför ska jag nu stänga ner datorn och åka till min familj i Asbybacken. Själv ska jag bara sitta i en brassestol i solen och lapa D-vitamin och energi :)



Ha en underbar lördag!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar