Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

tisdag 15 januari 2013

Idag

tog jag ett stort kliv utanför min "comfortzone"!
Jag har haft ett föredrag inför, ifs bara 8, personer. Men det är ngt som jag aldrig har gjort innan och det var skitotäckt men oj vad kul det var!
Kanske ändras det, kanske inte, men än så länge tycker jag att mitt jobb är superkul!!
Träffar roliga människor och försöka inspirera andra!
Just nu ligger skapandet helt still, har ingen inspiration eller ork att försöka få till ngn inspiration...men det är lugnt, jag vet att det återkommer inom kort, när jag har kommit in i jobbet och stökat över det här födelsedagstjosanet...vad, när, var, hur mycket...ja tankarna är många...och jag vill gärna fira, jag gillar att ha kalas oavsett hur många ljus det är på tårtan...måste det vara på ngt speciellt sätt bara för att man fyller jämt?
Nä, troligen inte, det är nog bara jag som tror att det förväntas av mig...måste nog fundera igenom hur JAG vill göra...



Apropå födelsedagar så fyllde min kusin 16 år häromdagen och i lördags var vi där på kalas. Här blåser Moa ut alla ljusen på glasstårtan. Väldigt trevlig lördagskväll!! Maja brukar vara väldigt snabb med att tjata om att få åka hem men inte den här gången, hon fick vara med Fanny och Moa, liten lektion i plattångslockning av håret och Maja var hårmodell. Väldigt nöjd :)


Kreativa barn man har....de fick lite marsipan och här är en av skapelserna...en toalett med innehåll...Ser ni det lilla röda på kanten? En sådan där doftgrej man hänger i toan, på kanten :)


Igår var jag ledig och om jag eventuellt ska ha fika på födelsedagen så tänkte jag att det var dags att baka ngt, kanske lite planering, så jag slipper stå hela natten och förbereda. Inte likt mig men vem vet, kanske blev  jag en ny människa vid nyår? Troligen inte. Troligen bara tillfällig sinnesförvirring och snart övergående men ändå rätt användbart :)


Godissuget är ju enormt och jag har ingen karaktär!! Verkligen ingen! Det måste vara ngt som missades när jag skapades. Ikväll, när jag kom hem från jobbet så åkte hela familjen till skidbacken så jag blev själv hemma och då laddade jag en sockerbomb...glass, chokladsås och strössel. Japp, sockernivån i kroppen är skyhög så nu orkar jag nog vara vaken och se hela House-avsnittet ;)

Imorrn är det jobb igen, kul kul!

Ha en bra kväll!!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar