Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 25 januari 2013

Sängläge

fast jag inte är sjuk...
Hela familjen (förutom Maja som faktiskt är lite hängig) har åkt hemifrån och jag är kvar.
Tar med datorn och sätter mig i sängen med ylletröja och datorn.


Det är kyligt idag och det är så mysigt att sätta sig och jobba lite (med betoning på lite, jag är ju egentligen ledig på fredagar men eftersom jag ska ha en ganska stor träff på måndag och då prata en del så är det bäst att jag knyter ihop det lite) i sängen. Men naturligtvis surfa och slappa lite oxå.

Det är så vackert ute! På kvällen när det är helt stjärnklart och månen lyser upp den vita snön. Det blir ju ett helt fantastiskt vackert ljus. Vid sådana här tillfällen önskar jag att jag var en bättre fotograf så att man kunde föreviga det. Jag tycker dock att det är lite för kallt, minus fem räcker för mig. När det är 20 minus så blir det så himla kallt inomhus oxå :(
Men så vackert! Har varit på väg att köra av vägen flera gånger när jag, helt hänförd, tittar på den vackra naturen runtomkring.

Fredag, bästa dagen på hela veckan! Love it!! Dessutom en hel helg utan något inbokat. Sovmorgon både lördag och söndag (än så länge). Mmmm Kanske ska försöka åka lite längdskidor i helgen...KANSKE är det bäst att jag tillägger ;)


Eftersom vi har lite kalas på G så behöver jag ju även börja få lite ordning här hemma...Dammsugaren, som jag berättat om lite tidigare, har lagt ner. Nu kan jag inte ens stå med ena foten på knappen för att få den att suga, den är död. Peter säger att han ska meka lite....hm...vi får väl se... I vilket fall som helst så är det INTE bra i kalastider!!
Idag gick dessutom vår stavmixer sönder. Japp, ngt mer? Visst är det märkligt, när man för en gångs skull får en skaplig lön så ska allt gå sönder så att man ändå gå plus minus noll. Ja ja, sånt är livet, det är bara att hänga i ;)

Ha en underbar helg!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar