Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 11 januari 2013

Oj oj oj

vilken slappardag jag har haft idag!
Hur mycket jag än älskar att skapa och vara kreativ på alla sätt och vis så känns det rätt skönt att veta att jag har jobbat tre dagar den här veckan och jag FÅR slappa idag, jag har lön i alla fal. Ifs så brukar det vara så här på skaparfronten i januari och även en del i februari. Hade jag inte fått det här jobbet nu så hade jag känt mig tvungen att börja skapa massor inför våren och då blir det inte bra. Rätt trött på den delen så här efter alla julmarknader och all stress som är i slutet av året. Varje år tänker jag "nästa år ska jag vara ute mer god tid"...Jo tjena...varje år är det samma sak, hoppla då, tog vitlöksrivarna slut, oj är änglarna slut...men vem vet, i år kanske jag kan vara lite mer med på noterna ;) Skam den som ger sig...

Idag har jag sett en otrooooligt bra film "En oväntad vänskap", en fransk film som var helt fantastisk!! Rekommenderas varmt. Måste visa den även för barnen, för den var superrolig! Mår bra i hela kroppen när jag har sett sådana filmer, de liksom sitter kvar och man saknar dem lite när man sett den klart. SE DEN!!

Vår katt, Skrållan, är en väldigt rolig liten varelse. Alla som inte har katter tror nog att alla katter är lika, en katt är en katt, liksom. Icke! De är alla små egna individer, med små egenheter.


Hon älskar att ligga som på bilden ovan, på ryggstödet på soffan. Dock glömmer hon ofta bort att hon ligger på en så smal yta och när hon sträcker på sig så ramlar hon ner.
När hon varit ute och det är blött ute så går hon raka vägen in i badrummet för att bli avtorkad med en handduk. Hon älskar det, att vara under handduken och bli gnuggad torr. Sötisen!


På den här bilden är hon dock lite sur för att hon tyckte att hon var torr och klar men eftersom jag ville ha kort på henne så tog det lite extra tid och då blir damen sur, syns tydligt på hennes ögon ;)
Häromdagen sa Peter "jag vet inte vad Skrållan har gjort, jag blev helt vit på magen efter att jag lyft upp henne" Hm konstigt, en gåta och ingen visste vad det kunde vara, hon såg liksom dammig ut, fast det var lite "kletigare"...Helt plötsligt kommer Maja "jag vet vad Skrållan har gjort". Hon tar oss med och visar de två hinkarna med ofärdig limfärg. Det är än så länge bara krita och vatten som har fått stå ett tag...


Små vita tassavtryck som leder från hinken...avslöjad ;)
Så nyfiken att hon inte kan låta bli att stoppa ner tassen och kolla vad det är. Finns ett uttryck som heter "curiosoty killed the cat" och det kan mycket väl blir Skrållans död. Vääääldigt ofta kan vi få leta efter henne ett bra tag innan vi hittar henne inlåst i källaren, städskrubben, ngn garderob eller liknande. Hon är så snabb att man inte ens ser att hon smiter in och så stänger och låser man, intet ont anande. Och jisses vad "skäll" man får när man släpper ut henne. Om nu en katt kan skälla...fast om ni skulle höra henne så förstår ni vad jag menar, hon skäller verkligen på oss när hon inte är nöjd. Väldigt mycket personlighet i den katten, underbar!

Nähä, idag är det underbara fredag och vi ska snart ha fredagsmys, jag och tjejerna (Peter jobbar)
Imorrn är det lördag, den näst bästa dagen på veckan och då är det kalas. Min kusin fyller 16 så då blir det att fira. Kusinens mamma är min bästa vän och vi har inte setts på länge så det ska bli extra mysigt att ses.

Ha en skön helg alla glada!
Kram och SMILE :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar