Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 18 januari 2013

Barr

så in i helvete har vi i vårt andra vardagsrum (som vi egentligen kallar finrum men jag vet inte varför, det är absolut inget finrum som i den "gamla" bemärkelsen, där man aldrig gick in...snarare tvärtom, vi hänger tvätten där...men det känns lite konstigt att kalla det vackraste rummet i huset med underbar utsikt och takmålning för "tvättrum"...) när jag har försökt få ut granen...


Jag försökte få kort på hur mycket jävla (sorry för alla svordomar men jag vill verkligen understryka hur mycket barr det är här hemma) barr det ligger på golvet...gick sådär, bilden blev så mörk av alla barr så det ser bara svart ut...hm, snyggt. Håller man datorn i en viss vinkel så kan man se små glimtar, skiftningar av ett golv mellan barren, men då får du vara väldigt uppmärksam ;)
Vi har, återigen, fått veta, den hårda vägen, att levande växter behöver vatten för att överleva. Och jag veeeet, hade vi kastat ut granen förra helgen, när det egentligen var dags så hade det kanske varit något bättre, marginellt men lite...
När jag har haft min egen lilla julgransplundring här hemma, jag har plundrat granen på, inte bara dekorationen utan även större delen av grenarna så är den så här vacker...


Japp, nästan inga barr kvar. Sorglig skapelse som bara för några veckor sedan var så vacker. Flera av barren har vid ett flertal tillfällen borrat sig in i min hand.


Återigen syns det inte så bra på bilden men mina händer såg stundtals ut som igelkottar...ont som satan. Men nu är den ute och dags att försöka få upp alla barren. Jag sopar upp den största delen men det ligger ju massor kvar som måste dammsugas. Sagt och gjort, jag släpar upp dammsugaren till övervåningen och pluggar in den och sätter igång. Allt går bra men så är jag tvungen att stänga av efter bara 10 sekunder för fixa ngt men bara 5 minuter senare drar jag igång den igen. Då startar den inte!!!
Jahapp, barr överallt och jag har ingen dammsugare....Någon som vill komma och plocka?

Gomidda´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar