Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 21 januari 2013

Spännande

livet är, när allt bara är sådär halvt om halvt...
Dammsugaren funkar skapligt, Peter mekade lite med den så nu slipper jag stå med foten på knappen samtidigt som jag dammsuger. Det var rätt svårt kan jag säga. Balansera på ett ben och samtidigt trycka på en knapp med den andra foten och samtidigt försöka sträcka sig så långt som möjligt för att slippa byta ställning så ofta.
Just nu har vi inget lyse i vårt finrum, sovrum, garderoben och den övre toan. De spellevinkarna som hade huset innan har dragit elen lite kors och tvärs över huset så igår, när pappsen skulle hjälpa oss att koppla ur lite el i en helt annan del av huset (pga lite renovering) så visade det sig att den elen hängde visst ihop med andra delar - helt ologiskt. Idag får han komma tillbaka och fixa, för det är väl en sak att ha det mörkt i sovrummet men på toan blir det lite knepigare ;)
Stallet där vi har hästen är superbra förutom en grej. Det är en ridskola och det är ridlektioner jämt! Naturligtvis en liten överdrift men tillräckligt mycket för att vårt liv ska blir otroligt svårplanerat och turbulent. Fanny blir ju helt förtvivlad (=mycket trista "diskussioner") eftersom det är upptaget hela tiden, när ska/kan/orkar hon rida. När det väl är ledigt så går det inga bussar så vi får hela tiden hämta henne = pissdyrt!! Bensin ska kosta pengar eftersom det är många i stan som kör helt i onödan men det svider hårt för oss som valt att bo så här :(
Vi får försöka hitta ett sommarbete på närmare håll, tidigt!!

Så ja, just nu känns livet lite halvt om halvt. Allt är som en lång kamp att bara klara av varje dag...den där positiva känslan jag hade i höstas finns där någonstans men den är lite svårare att hitta och det är lite längre mellan gångerna som jag orkar leta fram den...
Det var ett tag sedan jag läste i the Secret och de andra böckerna som hjälpte mig i höstas och jag tror att jag måste ta mig i kragen gällande det.
Det är dessutom lite mycket med det nya jobbet och kombinera ihop det med alla kalas som stundar...
Idag ska jag till Norrköping för att där lifta vidare med en kollega till Finspång. Blir borta hela dagen. Det ska ifs bli kul att få följa med en kollega och se hur hon jobbar, snappa upp lite hur man ska bära sig åt. Förra veckan var en kul men intensiv arbetsvecka. Det händer massor och det är ju kul men hemmet och familjen blir lite lidande, jag är helt slut när jag kommer hem.

Men men, som sagt, idag har jag ju lite drygt en timme på tåg så då kanske jag ska passa på att läsa lite positiva tankar :)

Ha en go måndag!

Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar