Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

tisdag 22 januari 2013

Rekord

är ju alltid roligt att ha...
Det finns ju olika sorters rekord. Hoppa högst, hoppa längst, springa snabbast...osv osv
Jag innehar tydligen ett rekord, fick jag veta igår. Jag är den äldsta nyrekryteringen någonsin inom Communicare. Det ni! Svårslaget. Jag har inte haft ngn 40-årskris innan men jag tror nog att lite kom över mig igår när jag fick veta det ;) Inte mycket men lite... Medelåldern inom Communicare är låg, gissningsvis 25-26. Naturligtvis finns det fler som är ngt äldre men inte så gamla som jag ;)

Just nu sitter jag i Kisa och jobbar, ringer runt bland företag i Kisa och försöker presentera mig. De flesta tror nog att jag är en försäljare som försöker sälja på dem nåt. Jag har varit i kontakt med tidningen här för att de ska göra ett reportage så att jag inte är så anonym. Frivilligt ringer jag till tidningen och ber dem ta kort på mig?? Vad gör man inte ;)

När jag var inne i centrala Kisa (nu låter det som om Kisa är enormt stort och det är det INTE. Dock ligger mitt kontor i utkanten och det tar ändå några minuter att ta sig in till centrum) så hittade jag en liten butik som heter Frideborg. Ha Kul! En inredningsbutik med mycket "krafs" men oxå en del fint, till väldigt bra priser. Bla hittade jag den här ljusstaken :)


Sliten och ruggig med lite flagnande färg så tyckte jag att den passade in hemma hos oss. Kul idé.... det ser nästan ut som om det är ett stolsben som är avsågat och borrat ett hål för ljuset. Hm hm....märker ni...direkt sätter hjärnan igång. Som om jag inte har tillräckligt med projekt som bubblar därinne....

Ikväll blir det lite bilkörning...först hem från Kisa, sedan köra barn till skidbacken och sedan hämta bämat för att sedan troligen få hämta barnen igen. Själv tycker jag att det är på tok för kallt för att stanna i backen. Men men, vad gör man inte för sina älsklingar :)

Ha en go´tisdagskväll!
Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar