Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 1 februari 2013

Uj uj uj

vad dagarna går.
Nyss var det tisdag och idag är det helt plötsligt fredag, dagen efter min födelsedag.
Då har man passerat strecket, the big 4 0, jag trodde nog att det skulle kännas konstigare...eller varför skulle det? Vet inte, men alla pratar så mycket om det och det är så uppstissat så jag trodde nog att jag skulle vakna med åldersångest eller nåt, men nä, inte än i alla fall. Kanske kommer :)
I alla fall så fick jag skönsång och presenter som väckning på morgonen. Bara det är nog en bedrift för familjen eftersom det ALLTID är jag som håller ihop saker och ting, väcker alla och ser till att alla går upp osv. Men inte igår, då fick Peter ta ansvaret :)
Jobb hela dagen men det var ju förväntat. Kalaset blir ju imorrn och idag är det bak och städ och matlagning mm för att styra ihop det :) Trevligt ska det bli iaf, jag gillar kalas. Gillar att ha folk omkring mig.

I måndags var Peter och Maja i Linköping för att kolla upp hennes fötter och då träffade de på farbror Polisen som uppmärksammade oss på att vår bil inte var besiktad. Va??? Fattar inget?? Nog för att vi är slarviga men när den där lappen kommer så ordnar vi ju alltid det. Några ombesiktningar brukar det bli men det görs iaf. Den här gången har vi inte fått ngn lapp och då har det helt glömts bort. Jahapp. 1500 kr kostade det att missa det. MYCKET sura pengar!!
Fick hastigt och lustigt beställa första bästa tid och då fick det bli jag som tog den till Kisa, samtidigt som jag jobbade.


Det finns få saker som kan få mig att känna mig så okunnig, blåst, väck, borta, blond ja vad du vill. Jag HATAR att besikta bilen. Jag kan inget om bilar, har inget intresse av att lära mig. Bilar ska bara rulla och gå. Jag tankar och kör därmed punkt. Så detta är ett stort undantag. Jag besiktar INTE bilen - i vanliga fall.
Vi visste ju dessutom att det var flera grejer på bilen som inte skulle gå igenom, som vi skulle få åtgärda och då känns det som om det är mitt fel (vilket det ju är på sätt och vis...), det är jag som har struntat i att åtgärda de där grejerna. Blä!
Nåja, det här var en ung, trevlig kille som tog hand om bilen så det kändes inte så farligt iaf. Peter tyckte att jag skulle tagit en kort kjol och det kanske hade lönat sig idag ;) Fast fasen vad kallt det hade varit.

Jag fick med mig en lista på saker som måste åtgärdas och nu tre dagar senare så har bilen stått på verksta´n i två dagar och jag fasar för den räkningen...Dubbelblä!!
Får se till att Fanny snart får en finnig pojkvän som kan ta hand om vår bil ;)

Min bebis, Maja, minstingen, fyllde 12 i tisdags. 12??? Var har jag varit dessa tolv år?? Har jag varit med? Troligen, fysiskt iaf, men herrejisses vad tiden har gått fort!
Kalas ett är avklarat, det hade vi samma dag som hon fyllde så nu är det "bara" mitt kvar...Jätteroligt med mycket folk och att alla vill komma till mig men det kan bli typ 45 pers som kommer....hjälp!! Kommer nog att vara rätt trött på lördagskvällen ;)

Nämen nu är det väl dags att sätta igång med allt som ska göras ;)
Ha en go´fredag och helg!!

Smile och Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar