Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

tisdag 19 februari 2013

Borta

bra men hemma bäst!



Vi spenderade hela sportlovet i Norge, Rauland, och ägnade oss åt skidåkning. Superskönt trots en lång resväg dit. ca 13 timmar dit pga lite felkörning i de Norska bergen och 11 timmar hem pga att Peter körde och längtade hem ;)
Vi åkte med en annan familj som vi har känt sedan barnen var små. De har två tjejer i samma åldrar som vi och det var lyckat. Dessutom är mamman i den familjen på samma nivå som jag vad gäller skidåkningen, blåa sluttningar (för er oinvigda i slalomsvängen så är grön den lättaste backen, lutar knappt, blå kommer näst och den lutar aningens mer och därefter kommer rött som på sina ställen kan bli riktigt brant och sist kommer svarta backar som jag har förstått är äckligt branta, har aldrig varit ute i ngn ;) )

Ingela och jag tog en tur på längdskidor oxå.
Underbar dag och perfekta spår. Varken uppför- eller nerförsbackar ;)
Innan vi stack iväg så ordnade vi all matlagning hemma och det var bara att ta fram mat och värma, koka tex ris och så var det färdigt. VARFÖR gör man inte så hemma??? Lagar mat en gång i veckan och bara tar fram ur frysen? Skitsmidigt!! Att laga maten en gång i veckan är ju mycket smidigare än att stå varje dag och fundera över vad man ska göra och hur man ska hinna få till det...Ska nog testa det med barnen ikväll, sätta mig och skriva ner en meny som vi lagar till tillsammans...Nåja tanken är ju god...

I liften på väg upp.
Hela gänget på toppen vid Rauland Skisenter.
Just nu ligger jag sjuk. I lördags, första dagen hemma så fick jag hosta och senare på kvällen började jag frysa som en hund (fryser hundar?? Varför säger man så? Inte en aning...) och kröp ner i sängen fullt påklädd och på söndagen var jag helt däckad. Typ 39 graders feber, hosta och huvudvärk. I går skulle jag egentligen åkt till Lkpg med jobbet och tänkte in i det längsta att det går nog med lite Ipren i kroppen, men jag fick ge mig och stanna hemma i soffan under täcket.
Idag är jag ngt bättre, tror jag....snorig och hostig och bara lite feber kvar. Sååå träligt!!! Har ju massor jag vill sätta igång med på jobbet och hinner inte vara sjuk men jag får väl vara glad över att jag slapp det här när jag var i Norge. För det hade ju varit mindre roligt. Jag ligger i soffan och kollar tv mellan lurarna, gamla program jag missat på svt play. Tänk om jag legat i Norge...Vad skulle jag gjort då??
Som sagt, hitta de små ljusglimtarna i livet ;)

Men nu har jag suttit upp för länge och skrivit på datorn så nu måste jag lägga mig lite *sade hon ynkligt* ;)

Ha en bra dag alla därute :)

Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar