Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 20 februari 2013

Varifrån

kommer allt snor??

Tror nog att febern lagt sig ngt men nu känns huvudet som om det ska sprängas varje gång jag måste snyta mig. Och det är ofta!
Varje gång (nu ska det i ärlighetens namn sägas att jag är sjuk väldigt sällan, knappt förkyld, men nu har jag lyckats få influensan två gånger på lite drygt ett år :( ) jag blir sjuk så tänker jag: "när jag blir frisk, oj vad jag ska fixa grejer då! Jag ska träna, städa, tvätta, renovera, greja med lera och betong"
Nästan som om det vore nyårsafton med massor med nya löften, bara jag blir frisk ska jag bli en bättre människa. Fast jag vet ju att så inte blir fallet. Eller? Vad är det som gör att jag tydligen inte gör alla de saker som innerst inne verkar vilja göra? Jag vet inte. Jag vet verkligen inte. Kanske är jag bara lat eller så vill jag det inte tillräckligt mycket.
Jag tror att jag måste reda ut det där för det känns som om det är en del i att jag går omkring och känner mig otillfredsställd i livet ganska ofta. Jag är bara sur och har dåligt samvete för det jag inte gör, ser väldigt lite till det jag faktiskt gör. Måste kanske inse att jag inte är den där människan som HELA tiden måste greja med ngt (stryka, putsa, polera och planera), inte måste ha allt ordnat och klart in i minsta detalj. När jag tänker efter så är det nog inte jag... Jag erkänner att jag har ändå rätt bra koll men det är i ett rätt rörigt yttre.  Det lät mer som jag :)
Bra koll med ett rörigt yttre. Japp det är jag! Och det ska jag försöka vara nöjd med ;)

Ha en bra dag!

Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar