Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

lördag 23 februari 2013

Kalas

har det inte varit i dagarna tre men i alla fall i dagarna två. I torsdags masade jag mig med på min systersons treårskalas. Lille plutten, han är så rolig, lille Gabriel, pratar och bubblar hela tiden.


Här försöker han blåsa ut tre ljus på sin tårta. Men det är ju inte så lätt när den lilla luften som pyser ut, genom ett "pfff" bara lyckas ta sig upp och lyfta luggen ;)
Jag känner mig fortfarande inte helt pigg, förkylningen sitter i hela huvudet och täpper igen, men igår fredag, orkade jag i alla fall plocka och greja lite. Lite tvätt och så blev det. Dock blir jag väldigt trött ganska snart så det blir inga storverk uträttade...
Därefter åkte jag till stallet och hjälpte Fanny eftersom vi skulle på kalas nummer två till Sommen på kvällen. Min kusin Rasmus fyller 18 år. Rasmus mamma, Anna är min bästa vän och det känns inte som om det var så längesedan Rasmus föddes. Återigen kan man konstatera att tiden går väääldigt fort ;)

Igår så bytte jag lakan i sängen. Det i sig är ju inget att skriva om i en blogg men i alla fall stoppade jag alla lakan och påslakan i tvättmaskinen samtidigt. Vi bytte maskin för ngt år sedan och den nya är större så då får man i hela utstyrseln från vår dubbelsäng, bra där. Det är bara det att igår lyckades alla påslakan, lakan och örngott krypa in i ett påslakan och hela tvätten blev en enda tung klump.... som får maskinen att vibrera en hel del när den centrifugerar. 
När jag sitter i vardagsrummet så hör jag konstiga ljud från badrummet och går ner och kollar.
 Tvättmaskinen är på rymmen!!

Tvättmaskinen brukar inte stå på sniskan...
Jag fick göra det enda rätta...hoppa upp och sätta mig på den så att den inte skulle kunna smita längre ;)


Det har man ju sett många gånger på film, att det ska vara trevligt, som kvinna, att hoppa upp och sätta sig på en centrifugerande tvättmaskin. Men jag tycker att det var helt klart överskattat ;)

Ha en bra lördag!

Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar