Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 25 februari 2013

Skruvmaskin

ska väl inte behövas när man sätter ihop en IKEA-garderob?
Jomenvisst, när jag sätter ihop den så behövs det :)


Ser ni hur snett gångjärnen sitter? Och det som inte syns på bilden är att hålen för stången (att hänga galgar på) sitter i golvnivå på ena sidan...Nåja, jag är rätt nöjd i övrigt, det är bara mittendelen som visst råkat hamna uppochner. Äsch, det finns så bra skruvmaskiner nu för tiden ;)

Fanny och jag var i Linköping igår. Fanny ville prompt lägga (nästan) alla sina julklappspengar på ett par ridstövlar och jag behövde lämna in min födelsedagspresent. 
Jag fick en superfin matberedare som man kan göra massor med roliga grejer med. Mixa, vispa, fluffa och allt vad det nu är. Men när jag packade upp den så har det spruckit lite i plasten precis där man klickar fast bunken så det går ju inte. Naturligtvis så hade de ingen mer likadan inne så det var bara att lämna in den och få vänta i 1-2 veckor på att de ska skicka en ny till mig. Trist, jag vill ju komma igång direkt och hacka och riva, men jag får ge mig lite till tåls.

Jag som tycker genuint illa om att göra av med pengar, hade visst fått på mig stora spenderarbyxorna igår.
Fanny fick äntligen sitt klädskåp till nya rummet (hennes argument till att det inte är städat i rummet är att det inte finns någonstans för henne att göra av kläderna, så nu jäklar), Maja fick en ny skidhjälm (absolut inte i onödan då den gamla trycker ihop kinderna så hon ser ut som en liten teletubbie), Fanny "fick" som sagt nya ridstövlar (hon betalade hälften själv) och dessutom så fick Maja en pilbåge. Sist när hon och Peter var i Linköping så fick hon syn på den här och hon ville verkligen ha den. Jämför man med Fanny så får Maja väldigt lite grejer och nu har vi tänkt klart. Klart ungen ska ha ett mordvapen ;)
Hon har fått strikta förhållningsregler och kommer testa den i eftermiddag ute i snön. Bara hoppas att hon håller koll på pilarna...
Nämen nu är det nog dags att hitta en skruvmaskin så att jag får ihop det där skåpet någon gång. Lovade visst Fanny att det skulle vara klart när hon kom hem ikväll...eftersom jag dessutom har lite jobbsamtal att göra och träning ikväll så finns det inte obegränsat med tid heller...

Ha en go måndag!

Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar