Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 29 december 2013

Maja fick

en liten plåt i julklapp. Den är till för att göra munkar med, så den har tolv formar till små, söta minimunkar. Problemet är bara att när man läser recepten till munkar så verkar det inte finnas ngt annat recept än där man friterar dem...?? Fattar inte hur det är tänkt att man ska använda plåten?? Någon som vet? Säg gärna till mig i så fall!


Men vi gjorde som receptet sa och friterade små söta saker. Ovan ser ni resultatet och himmel vad goda dem blev!! Var inte alls så meckigt som jag trodde. Kommer vi nog göra fler gånger ;)

Maja har sålt grejer via Pandaprodukter och som premie fick hon en silikonplatta (som ett bakplåtspapper med mönster) till att baka macarons (stavning?). Den skulle naturligtvis invigas trots att det tydligen saknades en ingrediens... Det skulle tydligen vara mald mandel i men det hade vi visst ingen och då tänker Fanny att det kan väl inte spela så stor roll?! Det gör nog inget om jag hoppar över mandeln...


Smeten i övrigt är ungefär som maräng...ser ni ovan? Tycker ni inte att de ser liiite platta ut?! Heeelt misslyckade och plåten blev stående på bänken till dagen därpå. Ser ni oxå att katten är avslöjad?! Ett litet tassavtryck på en av de platta små skapelserna...ha ha ha så sött!

Nu är jag en keramikugn rikare och jätteglad!!
Ska berätta mer en annan gång...
Happy slapp söndag!

Smile!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar