Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 5 januari 2014

Det börjar bra,

men fortsätter inte riktigt lika bra.


Först en powerwalk med musik i öronen och därefter en nyttig frukost. Apelsin i bitar med keso. Supergott och nyttigt.  Det låter ju superbra och skulle hela dagen se ut så, så skulle jag ju vara i topptrim men det är jag inte...inte i närheten....Av den enkla anledningen att framåt eftermiddagen så kan jag inte längre hålla mig. Då börjar jag bli sötsugen och letar i skåp efter ngt sött och gott att äta. Nu i dessa juldagar så har det inte varit svårt att hitta. Aladinaskar, sjöfrukter, After Eight mm Som tur är så har jag varit ute och gått en hel del så det märks ändå inte så mycket på vågen men det är ju synd när jag är så duktig på förmiddagen...nåja, nu är snart helgerna slut och livet kan återgå till det normala igen ;)

Jag vet att jag har varit borta en del men jag har verkligen tagit ledigt från allt. Nästan ingen betong, ingen keramik och väldigt lite blogg. Men som sagt, nu är det dags att ta tag i livet igen. På tisdag börjar jag arbeta igen och på onsdag börjar barnen skolan igen. Superskönt med långledigt och kunna bara slappa men det ska oxå bli rätt skönt att få till lite rutiner igen.

Idag har jag dock börjat med lite av mina idéer...tvättat lite ull för att jag förhoppningsvis ska kunna tova till ngt så småningom. Jag har även hämtat in taggtråd från uthuset. Jag har en plan i huvudet och än så länge så lyckas inte händerna att omvandla dessa tankar till verklighet men jag är inte klar än...


Jäklar vad hårt och svårarbetat ståltråd var... Hoppas att kunna visa lite resultat så småningom...
Jag känner mig supertaggad inför våren i mitt företag. Jag har massor med tankar och planer och hoppas kunna förverkliga några utav dem...
Bland annat så ska jag försöka börja göra saker i stengodslera eftersom jag ju har införskaffat en ny keramikugn. Än så länge står den inplastad på släpkärran men snart så... det måste dock grävas ner en elledning först. Den är nämligen så stor att jag inte får ner den i källaren där jag har den tidigare, så den kommer få stå i uthuset men där finns ingen el...Utöver det, hur får man in en drygt tvåhundra kilo tung ugn...? Hm, återstår att se ;)

En slapp söndagskväll med snart lite Junior VM på tv och imorrn är det dags för dop. En av Fannys bästa vänner (Moa) fick en liten dotter i somras och nu är det dags för dop. Fanny har handlat lite fina kläder i present och det ska bli mysigt. Peter jobbar så det blir jag och tjejerna som går dit.

En lång skön ledighet går mot sitt slut men jag känner mig laddad inför en spännande vår.
Välkommen 2014, nu kör vi!!

Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar