Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

lördag 11 januari 2014

Något stel

kan man säga att jag är idag...


Igår kom grannen Erik och hjälpte oss att gräva ner rör att dra elkablar i. Elkablar som ska göra att vi kan få elektricitet i uthusen. Äntligen, efter nästan femton år så ska vi sätta upp lampor på uthusen, så att vi ser vad vi gör när vi hämtar ved, ger Bäna mat mm. Allt detta blev vi "tvungna" till bara för att jag hämtat hem en ny keramikugn. Det blev ett stort projekt och alla delar är långt ifrån klara men det känns sååå bra! 


Här är Erik i sin lilla minigrävare. Det var ungefär en sådan som jag körde i somras när mina vänner firade min 40-årsdag. Svinkul!! Erik sa själv att "det här är alla pojkars drömleksak". Jaha, då är jag väl en man då...jisses vad kul att ha en sådan hemma!! Jag skulle kunna gräva lite varstans ;) 
Innan Erik kom igår så började jag gräva första biten, vid huset, själv, för hand. Därav stelheten idag...Jag grävde en ganska lång bit och så in i %*#€$ med sten!!! Stackarna som en gång har börjat bruka jorden här?!?
Nåja, sååå kul att det händer grejer. Förhoppningsvis kan Erik även hjälpa mig med att få in ugnen i uthuset oxå. Sedan är det bara pappa som ska hjälpa mig in med elen ;) Bara...

Annars flyter livet på. Kalas idag, för min kusin som fyller sjutton. Jag har mängder med kusiner och firar naturligtvis inte alla men mamman till den här kusinen råkar vara en av mina bästa vänner. En vän som jag träffar alltför sällan. Då är sådana här kalas, tillfällen man får passa på ;)
I övrigt har Peter och jag fullt sjå med att vänja oss vid att vara tonårsföräldrar. Inser nu att vi haft en smidig resa hittills.... Fanny har hittat pojkvän! Med allt vad det innebär... Tufft att veta hur man ska agera i olika situationer. Saker som hon tycker är självklara är absolut inte självklara för oss. Hon är femton år - vuxen, enligt henne själv. Låååångt ifrån vuxen enligt oss. Det löser väl sig det oxå men det är ett nytt sätt att tänka. Dessutom hinner hon ju inte med hästen på samma sätt som innan så jag måste nog kliva in där. Ta hand om den mer...

Nåja allt löser sig! Alla är friska! Det är helg! Vad kan vara bättre? 
Happy lördag! 
Smile!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar