Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 15 december 2013

Hösten är

slut och det har övergått till att vara vinter...eller nja, riktig vinter är det ju inte. Skitväder!
Grått och tråkigt. Man kan verkligen säga att det är aningen eller som gäller. Ena dagen är det snöstorm och 40 cm snö så man knappt kommer ut och nästa dag är det översvämning i källaren och all snö har smällt bort...Det var så ljust och fint de få dagarna det faktiskt var snö, men nu är det grått igen :(
Var ute och gick i morse - igen, trots motvind och småspiksregn.
Kan man bli hög på att röra sig till musik?
Tror nog det...
Ta på dig hörlurar och sätt på musik.
Sätt på den här låten http://www.youtube.com/watch?v=IcrbM1l_BoI, på hög volym, rätt in i öronen och börja gå. Riktigt marschera i takt till musiken. Låt musiken fylla hela dig. Var i musiken. Titta dig omkring och ta in omgivningen samtidigt som du verkligen GÅR musiken. VAR musiken. Jag blir så lycklig. Till och med en grådaskig, regnig och blåsig omgivning gör mig glad, upprymd och jag ser inga bekymmer, allt är möjligt!
Helt sjukt att en promenad med musik i öronen kan göra mig sådan...Men oxå rätt fantastiskt att man kan uppnå sådan eufori helt gratis! Det bästa i livet är gratis!

Just nu känns det som om livet börjar lugna ner sig. Alla kvällsmöten är över och nu har jag istället kunnat  ta ut lite av all flextid som jag byggt på under hösten. Skönt! Jag kommer att vara ledig från den 18/12 till den 7 januari. Såååå skönt! Oavsett hur kul jobb man har så är det underbart att få så lång tid på sig att återhämta sig och hämta ny kraft och inspiration.

Butiken inne i Tranås rullar på och jag säljer lite smått. Hoppas på att det rullar på ännu mer nästa vecka.


Här är mitt bord!
Det finns allt mellan himmel och jord i butiken, trasmattor, glögg, lovikkavantar, handmålad porslin, tavlor och smycken...nu finns det även potatis. Vi säljer fin potatis från Rödje gård i Ydre.
Välkomna!

Ikväll har vi beskådat ett vackert luciatåg.


Fanny medverkade i skolans luciatåg och ikväll var det dags för luciakonsert i kyrkan i Sund. Väldigt vackert och stämningsfullt. Min mamma och pappa var där oxå och efteråt fikade vi hemma hos oss. Lussebullar (naturligtvis ;) ) och pepparkakor. Friserade pappsen lite oxå, så nu är han julfin i håret ;)

Nähä, söndagskväll och vi har ännu inte ätit kvällsmat...dags att sätta igång ;)

Ha en underbar kväll!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar