Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 26 december 2013

Typisk

Annandag!
Har inte gjort ngt alls idag, förutom suttit vid tv´n och datorn...
Känns som förr i tiden, när man hade jullov och slappade en hel dag ;)
Fast dagen började lite stressigt...Fanny skulle till Linköping på rea med sina kompisar och skulle med bussen 09.19 för att ta tåget kl 09.45. Kl 09.23, rusar hon in i vårt sovrum och väcker mig med att hon har panik för att hon har försovit sig...det var bara att kasta på sig myskläder och slänga sig in i bilen och skjutsa henne till tåget, som hon hann med. Med ca 30 sek tillgodo.

I övrigt har vi haft en mycket lugn och skön jul!
Julafton här hemma med Peters familj på plats och juldagen hos mamma och pappa med min familj. Den ena lite lugnare än den andra då min familj består av fler personer, fler barn och alla ska överrösta varandra ;) Men jag gillar det verkligen! Mat och godis i mängder. Men jag har oxå varit duktig och varit ute och gått både på julafton och juldagen. Nu kan jag faktiskt längta efter att få gå ut. Trots blåst och regn :) Vädret är inte så juligt men det gör ju å andra sidan att jag kan vara ute och gå.
Fina julklappar fick jag oxå. Mysiga vantar, mössa, en bok, godis och lite annat.

Fanny slappar innan julklappsutdelningen på julafton :)
I övrigt så håller jag på att försöka få tag på en ny keramikugn. Jag är supersugen på att dra igång företaget mer och har så många idéer. Dock så sitter jag med lite dåligt samvete (trots att alla säger åt mig att inte ha det) för att jag har hittat en ugn som jag vill ha, till ett helt ok pris - i Gävle... Många turer fram och tillbaka men jag säger till tjejen att "jo, jag vill ha den, jag behöver bara lösa transporten mm". Jag undersöker leverans, elektricitet i huset, transport ner i källaren mm och det går några dagar. Jag sms:ar henne och ber om ursäkt för att tiden går och då låter hon meddela att hon har en tjej till som vill titta på ugnen och hon bor i Gävle. Då tänker jag att, naturligtvis kommer hon vilja ha ugnen och börjar kolla efter en annan och hittar en nästan likadan - i Jönköping!! Lite skillnad på resa och dessutom 4000 kr billigare!! Pinsamt att berätta det för Gävletjejen...som naturligtvis blir putt och säger att hon gärna vill att jag hämtar den, typ nu...Det är nu som jag bara ska stå på mig och säga, sorry, jag har en annan! Meeeen så svårt! Varför är jag en sådan mes? Det är jag väl inte egentligen? Jag är så konflikträdd vid sådana här tillfällen. Det är ju faktiskt inte mitt problem, eller?
Gaaahh!
Nåja, det är det enda molnet på himlen just nu, i övrigt är livet sååå skönt! Långledig, tillfällig (?) mycket bra ekonomi, glada barn, glada vuxna. Underbart!

Ha en fortsatt underbar Annandag!
Smile :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar