Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 4 april 2013

Huvva

vad långt det går mellan gångerna som jag bloggar.
Tänker mycket på bloggen, vad ska jag skriva, vad ska jag visa, vad ska jag berätta...Men så kommer liksom det verkliga livet emellan och gör att jag inte hinner/glömmer att skriva.

Idag har jag varit och bidragit till att Ydre rullar, att mina pengar stannar inom kommunen. Har klippt mig för första gången hos Klipphörnan i Österbymo. Är än så länge nöjd men det kommer ju ta ett tag innan man landar i en ny frisyr ;)


Ska nog passa på att väga mig efter det här ;) Hon klippte bort säkert ett halvkilo...Hon sa att jag har hår för tre personer...hm, vet inte om det är bra eller dåligt ;)
Mängder med grått hår får nu se dagens ljus...min riktiga hårfärg är typ "mörk råtta", en ganska vanlig svensk färg. Inte blond och inte mörk, lite mittemellan. Passar ju bra i landet lagom ;) Dock har jag otroligt mycket inslag av gråa hår. Skulle nog egentligen färga håret så att de inte syns...eller varför då? För att andra gör det? För att det förväntas av mig? Nä, jag ska nog istället invänta de grå håren och vara stolt över dem...hm, får nog jobba på det ett litet tag ;)

Ikväll är det föredrag med Företagarna i Kinda och Ydre. Eller föredrag, jag ska berätta lite om vad jag gör, vad projektet går ut på osv. Inget avancerat alls! Men jag lär bli nervös när det närmar sig...Puh, ett stort kliv utanför boxen igen...

I påskhelgen var det tävling för Fanny i Kisa. Lacky på hemmaplan...Eller nä, nu är ju Ydre hemma, men hennes fd hem ;)
Fanny var supernervös dagarna innan men på kvällen innan så sa hon "mamma jag är inte nervös nu, bara supertaggad". Det var så kul att höra.
Hon var så duktigt! Det blev inte någon placering i tävlingen men det var ändå så kul att se henne in action, så att säga. Stimmigt med massor med hästar och unga tjejer (för att inte glömma stissiga mammor - lätt hysteriska är ordet!!!) överallt men ändå lyckades hon hålla sig lugn.


Det gav mersmak och hon började direkt leta efter nya tävlingar.
Mamman backade med släpet - lååångt och svängigt. För att parkera. Svettigt men jag fixade det! = Nöjd!!
En allmänt skön påskhelg!

Ha en go torsdag!
Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar