Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 5 april 2013

Nytt

försök...


Vår jävla älskade katt rev ner förra försöket till förodling så att allt hamnade i en enda stor röra på golvet. Grrr. Då hängde katten löst kan jag säga, väääääldigt nära att hon blev en hemlös katt... ;) Försökte inte ens rädda något av det, slängde skiten och dammsög upp allt och har nu surat i ca två veckor. Men, nu har jag repat nytt mod och gör ett nytt försök. Vitkål, broccoli, solrosor och jordgubbsplantor står nu på en bricka - väl gömd på en byrå i skräprummet. Där ska hon inte kunna nå dem - hoppas jag!

Föreläsningen igår gick ok, jag svamlade nog inte så mycket utan jag tror att jag fick sagt det jag ville, dock så måste jag nu lära mig att bli mer engagerande i mitt framförande...antar att det kommer mer när jag gjort det några gånger och inte behöver tänka så mycket på vad jag ska säga utan mer på framförandet, få med mig lyssnarna mer. Men, det är ju bra att jag har lite att lära, så jag inte är helt perfekt på alla områden ;)


Den här supergoda smörgåsen fick vi efteråt (eller min såg ut så här, för de hade naturligtvis, som vanligt, glömt min macka så jag fick en special men visst är den fin!) och det var lite kul att få "visa" Kåken för min kontakt Malin i Ydre. Går ni in på länken så ser ni Kåkens FB-sida och på bilderna där så ser ni dels mitt kontor, när det blir till (längst ner till höger) och bilden högst upp till höger är trapphuset utanför mitt kontor så det är min utsikt när jag sitter och jobbar i Kisa :)

Idag är jag "ledig" och det är en del smått och gott att fixa med.
Bränner en skröj, och jag ska snart sätta mig med lite lera. När jag bränner en skröj så har jag läst att tempen ska höjas med 50 grader i halvtimman upp till 600 grader och därefter kan man brassa på upp till 940 grader. Det finns säkert fina program i min elektronik till ugnen men man måste vara typ, ingenjör för att fixa det så nu springer jag upp och ner i källaren en gång i halvtimman och höjer tempen. Säg inget!!! Jag vet! Superkorkat att inte försöka lära sig elektroniken och lösa det men, nu är det som det är och jag orkar inte! Det har funkat hittills och det kommer säkert funka ett tag till. Det är ganska bra för oftast så sätter jag igång med saker som tar ca en halvtimma, diska, hänga tvätt mm, så det är perfekt med många halvtimmar, får massor gjort ;)
Bla har jag testat att göra Cashewnötsmör....ganska gott så här i ett första smaktest, vi får väl se vad jag kan hitta att äta till....sedan ska ni få ett riktigt utlåtande :)


Fanny är i stallet och Peter är i Asbybacken (som är stängd) och går uppför backen - med skidor....Japp ni läste rätt, han GÅR UPPFÖR MED SKIDOR?!?!? Nuts säger jag! Men bara han är glad så får han gärna gå hur mycket uppför han vill ;)
I eftermiddag så ska vi kanske till mormor Sara för en fika. Hon har fyllt år men var bortrest då så det är väl dags att fira henne nu...typ två månader efter ;)

Ha en skön fredag för det har jag!!
Smile!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar