Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 24 april 2013

Det är

mycket nu...
Den här veckan blir det verkligen inte de vanliga arbetstiderna!
Igår var jag i Finspång - HELA DAGEN, var hemma vid typ tolv inatt =supertrött! Jag som är en MYCKET kvällstrött människa höll på att somna vid ratten många gånger om. Vaknade till lite grann när jag, vid en känd snabbmatskedja i Mjölby, hällde ut en hel mugg med vatten över mina ben, stora delar av sätet och växelspaken. Men den "väckningen" räckte inte så länge, knappt ens till Boxholm...Nåja hem kom jag i alla fall ;)
I Finspång har de anordnat ett "Draknäste". Kul idé! Företagare har fått skicka in sina affärsidéer och uppfinningar till tävlingen. Därefter fick de tre utvalda (av Nyföretagarcentrum i Finspång) stå på scen och presentera sina företag inför en jury. Kul idéer och unga entreprenörer fick vi se. I Juryn satt bla Boris Lennerhov, GeKås VD. Han inledde kvällen med en föreläsning om Ullareds resa och jeeeezus vilket företag!!! De omsätter 4,5 miljarder kronor per år. 4,5 miljarder!!?? Fattar man ens hur mycket det är??
Vansinnigt!

Nåja resten av veckan är det Kindamässan och lite annat som står på agendan.

Nu har det var ganska blåsigt och trist i veckan men jag hoppas att det vackra vädret som var i helgen kommer tillbaka! Så underbart och efterlängtat!



Maja och en kompis spelade krocket med vårt "antika" krocket. I vår trädgård blir det terrängkrocket för gräsmattan och grusgångar och allt annat, är absolut inte släta och raka. Tvärtom! Låt oss kalla det charmigt!?

Fler och fler blommor börjar poppa upp lite varstans i trädgården och blommor och bin börjar vakna.


Kul oxå att en fd jobbarkompis dök upp för ngn vecka sedan och behövde en doppresent. Sådant gillar jag! Man planterar små frön i folks medvetanden och så tillslut ger det frukt ;)
Här är resultatet ;)


Ikväll är det möte med Ydre Näringslivsförening. Det blir att berätta om mig, jobbet och projektet. Jag känner att det är superkul att, typ utmana sig själv, i att blir bättre på de här "föreläsningarna". Hitta sätt att bli bättre och mer engagerad :)

Ha en trevlig onsdagskväll :)

Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar