Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 17 april 2013

Så här

gullig kollega har jag i Kisa...


Sari jobbar oxå på Communicare, fast ett annat projekt, Äg din Framtid. Hon sitter i samma hus som jag fast vi sitter på olika våningar och igår när jag kom till jobbet så hade hon gjort en så här fin skylt till mig. Hon är jättegullig och vi pratar en hel del på raster och vi jobbar även en del tillsammans.
Kul! Roligt att ha en "kollega" fast jag egentligen inte har det ;)
Igår var den hittills största utmaningen i jobbet. Jag ska knyta ihop tillväxtträffar med unga, redan befintliga, företagare. Och jag har jagat och mailat och ringt och sms:at under några månader och igår var första träffen. Det var några som inte kunde komma, som jag hoppas kan komma nästa gång, men fyra företagare kom och det gick super. Alla verkade glada och nöjda och hade en bra kväll, med mycket bra diskussioner. Fyra träffar till ska vi ha och då ska jag se till att ordna innehållet till dessa träffar. Det kan jag säga, är oxå en utmaning som heter duga. Ordna föreläsare - gratis, eftersom vi inte har några pengar och få till dessa kvällar så att företagarna känner att det är värt att lägga tid på dem.
De fick igår skriva vad de ville att de skulle handla om och det var skapligt enhetligt men lite spretigt så vi får se hur jag får ihop det.
Igår var en lååång dag så idag har jag jobbat lite på förmiddagen och har nu slappat lite för att snart sätta igång med lite lera....tror jag... ;)
Ikväll är det fotbollsträning med efterföljande föräldrarmöte och imorrn är det nästa tillväxtträff, den här gången i Ydre. Hm lediga kvällar...vad är det?
Som tur är så får jag ju ta ut den tiden på dagtid och det är rätt skönt, att vara lite ledig på dagarna iaf.

Ha en bra onsdag!
Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar