Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 27 mars 2013

Sol

ute, sol i sinne....
Ja, det är faktiskt så. Även om jag måste sitta inne och jobba så blir man på bättre humör när man ser solen genom fönstret.
Våren är på väg!!
De säger att det ska bli snö nästa vecka men det örat lyssnar jag inte på! VILL INTE!!
Vill ha sol och vår och gröna gräsmattor, vill ha energi och inspiration!

Apropå inspiration så flög det på mig en liten dos förra veckan och jag gjöt lite betong.
Här är resultatet:


En betongtavla i kombination med lite luffarslöjd.
Tycker själv att den blev rätt ok, som ett första försök. Live, Life, Love...vad betyder det? Inte en aning varför det blev just dessa ord, tyckte nog bara att de passade in på en tavla ;)
Jag gillar verkligen kombon ståltråd och betong, det grova och ruffiga. Lite häftigt oxå att ståltråden blivit lite rostig av betongen. Like!

Idag är det onsdag och då är det träning igen. Fotbollsträning med tjejerna. Vi får ju fortfarande hålla till på grusplan och det är kallt som satan att stå som tränare bredvid. Tjejerna fryser ju inte när de håller igång hela tiden men jag....brrrr Fötterna är som isbitar när man kommer in. Vi sätter nästan alltid (när vi kommer ihåg det) igång bastun så att man kan värma sig lite efter träningen. Det gör så ooooont när fötterna tinar upp, kliar och sticks (som Lotta på Bråkmakargatan sa). Men varmt och skönt. Gillar värme!

Nä, nu måste jag göra skäl för lönen ;)

Ha en bra onsdag!
Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar