Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

lördag 16 mars 2013

Tungt

har det varit idag.
Allt kommer liksom över en. Allt som jag hela tiden måste ha i huvudet, hämtningar, lämningar, tider och dagar. All planering som jag måste ha i huvudet. Till slut tar det liksom stopp. Jag orkar inte mer. Vet att det oftast går över ganska fort men det blir väldigt tungt när det händer och då kommer det mesta som är jobbigt. Just nu är det naturligtvis tankar på farfar som kommer över mig. Det jag skrev om igår, att jag måste försöka bearbeta mina tankar och min sorg, får nog bli en annan dag, typ imorrn ;)

Till råga på allt så har jag fått tillbaka självsprickor i hälarna. Det gör ont och drar oxå ner humöret. Jag hade det supermycket "förr", bla när jag spelade fotboll, men har det sista året varit duktig på att ta hand om mina fötter. Filat och smörjt så att de varit så fina (med mina mått mätt) och mjuka. Så i natt fick jag ta till superknepet för att få dem mjuka igen....


Sexy mama ;)
Olivolja, en plastpåse och ovanpå det en strumpa. Sov med det och fötterna är som små barnstjärtar på morgonen. Supereffektivt! Bättre än alla fotsalvor jag någonsin testat. Så det får nog se ut såhär några nätter så jag får ordning på dem igen. Prasslar skönt på natten ;)

Är 2013 året då jag ska ha ett frodigt grönsaksland?


Jag har i alla fall sett till att förutsättningarna är de rätta :)
Jag har förodlat tomater, broccoli och blomkål. Tänk om jag kan hålla i och se till att det blir något bra av detta... Det är ju så gott med hemodlat - och nyttigt! Håll tummarna för mig ;) D

Lyckades mobilisera kraft till att göra några vitlöksrivare idag. Det är smidigt att göra sådana när man inte är på humör. De går liksom av bara farten, man behöver inte ha världens inspiration för att göra dem. Skönt. Första vårmarknaden är den 26 april (tror jag det var) och till dess så måste jag ha fått upp ett litet lager.

Ha en skön lördag!
Jag ska försöka peppa upp mig lite så att jag blir lite roligare att umgås med ;)

Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar