Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 14 november 2012

Skitnervös

är jag, för vad som ska komma resten av veckan...

Idag liftar jag (fast jag gör det men en "gammal" kär bekant, såååå wild and crazy är jag inte )  till Stockholm och eventuellt ska jag hinna med en anställningsintervju i eftermiddag och det är ju rätt nervöst. Jag har inte sökt ngt jobb eller varit på intervju sedan 1996 (japp stenåldern) när jag började på Ticnet (eller BiljettDirekt som det hette då) så lite ringrostig kan man lugnt säga att jag är.
MEN, imorrn, kommer den stora orsaken till nervositeten. Jag ska på en introduktionsdag för Yogamassage! Känns skitkul och häftigt, men supernervöst. Jag har ju aldrig masserat och nu ska jag utsätta mig för detta med vilt främmande människor. Dessutom i Stockholm, jag ska åka pendeltåg och tunnelbana till en lokal som jag inte har en aning om om jag kommer att hitta till...ni hör ju själva. Vilse i pannkakan kommer jag att vara.
Men vad var det jag skrev för längesedan..."jag tror att man håller hjärnan ung så länge man utsätter den för utmaningar..." Så jag får väl se det som om jag ska besöka ungdomens källa 

Jag kommer hem på fredag kväll och på lördag är det dags för första julmarknaden så jag har jobbat som en stolle måndag och tisdag för att få till lite grejer. En ny julmarknad som jag inte besökt innan så det ska oxå bli lite spännande.

Troligen blir det dessutom Ullared på söndag, för att köpa julklappar till barn och syskonbarn och födelsedagspresenter till min fjortis  Tror att jag kommer vara lite trött på måndag...

Nähä, nu måste jag packa färdigt. Det står att jag ska ha med "arbetskläder för oljemassage", vad innebär det? Arbetskläder för mig är ju typ, blåställ, men det känns inte lämpligt att massera i, eller? 

Nu vet ni var jag håller hus den närmsta veckan så ni får ha ett bra veckoslut och en bra helg så hörs vi nästa vecka 

Kram och SMILE!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar