Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 8 november 2012

Hej och hå

vad tiden går fort. Innan man vet ordet av så har en vecka passerat och man glömmer bort (hinner inte med) både det ena och det andra....
Jag har fixat och donat med lite av varje.
Bland annat så har jag gjort färdigt en beställning på en sådan här:


En barnsoffa. La ut en bild på en dekorerad barnstol och fick två napp direkt. Dels en beställning på soffan ovan och dels en beställning till på en dekorerad barnstol. Ytterligare en doppresent. Perfekt doppresent, om du frågar mig ;)

Igår var jag på något mycket spännande, jag lärde mig grunderna i "kinesiologytape". Ni vet på tv, friidrottare som har lite färgglada tejper sittandes lite varstans på kroppen, det har jag lärt mig lite om. Väldigt spännande! Tejpen är dessvärre rätt dyr men jag köpte med mig en rulle hem i alla fall. Jag har redan hunnit träna på Peters rygg :) Ska bli superkul att testa detta. Främst kanske det är till våra fotbollstjejer men jag ska även tejpa på mamma och på svärmor - har jag tänkt i alla fall, jag har inte frågat dem än ;)

De tre senaste dagarna har jag "bortajobbat", dvs jag har hoppat in som vikarie i en skolklass för barn med speciella behov. Väldigt olikt min vanliga vardag...lite högre ljudnivå, om man säger så ;) Men det är verkligen kul och utmanande att få barnen att göra som man vill. Det är inte alltid det går men när det går så känner man sig sååå nöjd :)

Nähäpp, bara en dryg vecka kvar till första julmarknaden...nog bäst att lägga i en växel till ;)


Ett "vanligt" rabarberblad i betong som jag målat vitt, blir superfint att ha som fruktfat. Jag har även satt möbletassar undertill så att den inte ska repa bord-bänkskivor. Snyggt va!?

Ha en bra torsdag för det tänker jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar