Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 19 november 2012

Hoppla

vilka dagar jag har haft.
Jag känner mig som världens bästa, som kan klara allt. Finns inget som jag inte kan fixa. Jag förstår precis vad jag menade när jag sa att man ska utsätta sig för förändringar här i livet för att inte hjärnan ska förtvina. Få använda hjärnan lite "mer" än vanligt, till lite andra saker än vanligt. Känner mig urstark och lite pånyttfödd. Låter säkert skitlarvigt men jag känner verkligen så. Så bra man mår nu!!

I onsdags liftade jag alltså till Stockholm och lyckades klämma in en anställningsintervju på eftermiddagen. Den gick super, är så nöjd! Har ju inte en aning om om jag får jobbet eller ej eftersom jag kom in rätt sent i processen, de var nästan helt klara med alla intervjuer och troligen ganska inställda på vem som skulle få jobbet. Men så kom jag och förstörde allt . Nä skämt åsido så var hon tydlig med att förklara hur det låg till men var oxå väldigt tydlig med att hon var otroligt nöjd med intervjun och jag gjorde visst väldigt bra ifrån mig. Spelar ju egentligen ingen roll (eller det gör det ju visst, men ändå ) om jag får det eller ej, det är ju alltid kul att veta att man klarade sig bra i en intervju . Nåja hon skulle höra av sig den här veckan så skulle jag få veta hur fortsättningen såg ut.

På torsdagen så skulle jag alltså ta pendeltåget från Älvsjö, tunnelbanan vidare till St Eriksplan för att därifrån hitta Axelsons lokaler....Jag har inte åkt varken pendel eller tunnelbana på säkert tio år så det var lite nervöst. Men - allt gick som en smäck! Gick inte ens fel! Troligen såg jag ut som ett nervöst psyko på centralen med lätt stirrig blick, på alla displayer överallt, för att försöka hitta rätt perong, nergång, uppgång eller trappa. Men som sagt allt gick super och Yogamassagen var underbar!!
Man fick ju inte bara lära sig lite enkla stretchövningar/massage, man fick ju ta emot massage oxå!!! Himmelskt!! Så nu ska jag bara hitta 22 000 kr i någon gömma så ska jag absolut bli yogamassör! Någon donator därute? Säg bara till, jag ger gladeligen ut mitt konto om det är någon som känner sig manad
Hemma hos barnen lagom till fredagsmyset, som jag fick lämna stup i kvarten för att börja packa inför julmarknaden som stundade på lördagen. Fixa det sista, lacka, packa och ordna.
Hann lämna Fanny i stallet på lördagsmorgonen innan jag begav mig till Ydrefors där spektaklet skulle äga rum
Jag fick som tur var stå inomhus, för fy tusan vad ruggigt det var ute. Dock så stod ju dörren öppen hela tiden så jag svettades ju inte direkt
En bra marknad, jag är nöjd, sålde bra och jag kunde nöjd stressa ihop grejerna liiite tidigt (gillar inte det egentligen. Då folk tror att det håller på till fyra men bara hälften av utställarna är kvar, men den här dagen fick jag fuska lite) för att hinna hämta Fanny i stallet, hem, så hon fick byta om, hoppa in i andra bilen (Peter stod redo med motorn igång, typ) och dra till Tranås på födelsedagskalas, cirka en timma sent, men men. Svärmor fyllde år så det blev kaffe (läsk för mig) och tårta. Trevligt värre

Eventuellt skulle vi ha avslutat kvällen hos ett par vänner men deras son var krasslig så det blev hemfärd istället. Väl hemma i soffan var det rätt skönt att det blev så, jag var skapligt trött.
Ullared på söndagen blev det heller inget med, det blir på fredag istället. Det, kan jag säga, var riktigt skönt igår. Insåg att jag knappt varit hemma sedan i onsdags morse så igår blev en riktig slappardag. Det enda vettiga jag gjorde var att måla ett golv och spela lite innebandy.

Men idag är en ny dag och jag måste ladda för nästa julmarknad på söndag. Tomtar ska gjutas och lera ska knådas


Härliga soliga måndag (som jag dessvärre inte hinner vara ute i men det är ju skönt att se solen genom fönstret ), ny dag, nya möjligheter. (åh vilken klyscha )

Ha det gott! Smile

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar