Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 29 november 2012

Det är...

...mycket nu.
Bortajobb, Ullared, marknad, fotbollsträning, kalas...ja aktiviteterna duggar tätt och det är mycket nu.
Marknaden i lördags var väl lite av en flopp...eller det beror ju på hur man ser på det...Ser man till antalet kunder och beröm jag fick så var det världens hit. Fick massor med beröm men jösses vilka snåla människor ;) Eller jag vet ju inte om de är snåla eller ej, de var bara inte sugna på att handla. Svinkallt och blåsigt var det i alla fall. Det är rätt slitigt att åka på marknader, packa i, lasta i allt i bilen (betong är tungt, ifall det var ngn som inte visste det ;)), packa ur allt ur bilen (betongen har inte blivit lättare...) packa upp allt på bordet ur allt packmateriel, ställa iordning snyggt och sedan stå och frysa i X antal timmar. Eller fryser gör jag inte längre men kall blir man. Lite luttrad har man ju blivit så man har lärt sig att klä sig efter väder. Det är lika illa att stå ute i fyra timmar i gassande sol. Sedan när man stått där i alla timmar så ska man packa ihop igen. Eftersom man vill ha med sig hellre för mycket än för lite så får man ju alltid med sig en hel del grejer hem, så då är det dags att packa ihop allt igen och kånka in det i bilen igen...
Nåja, slitigt, men det är rätt kul oxå. Träffar massor med roliga människor osv

På lördag är det dags för sista marknaden i år (troligen i alla fall) och på söndag så packar jag upp mina grejer i en butik i Tranås. Kul!
Hoppas att tranåsborna inte är så snåla... ;) så att det kan ge en del...

Här är en grej som jag gjorde härom dagen...


Kanske inte Yoga direkt men...ja nästan ;) Kul är det att göra skulpturer i alla fall :)

Jag läste någonstans att det finns en liten flicksnärta som bloggar och tjänade 2,3 miljoner, MILJONER!!! på att blogga. Tydligen bloggar hon om mode och jag har aldrig läst hennes blogg, hon heter Kenza, eller ngt liknande.
Men jag tänkte att om hon kan tjäna sådana groteska pengar på ngt så ytligt så kanske jag oxå kan göra det...så här kommer dagens outfit:


Kanske lite svårt att se men jag har i alla fall en vit långärmad T-shirt från HM och en nopprig kofta från ngn loppis, ett par flanellpyjamasbyxor från Kappahl (tror jag) och på fötterna ett par rosa foppatofflor från typ SkoBoo i Ullared.
Japp, nu känner jag att miljonerna kommer rulla in ;)
För att hjälpa till lite så tänkte jag även slänga in lite inredning för jag tror att även det är rätt inkomstbringande. Så, här kommer en bild på vårt kök. Som vi just nu stoortrivs i ;)


Ja, ni kan själva se den mysiga inredningen med köksbordet till höger och bredvid det, lite oväntat en skänk med lite skräp på. Bredvid den, om möjligt ännu mer oväntat, ett skrivbord med om möjligt ännu mera skräp på. Jag tycker verkligen att vi har fått till en mysig pittoresk känsla i köket. Lägg även märke till den lilla runda, röda mattan bredvid skrivbordet, där vi som en liten detalj, för att få det att se lite mer inbott ut, ställt ett par tofflor...Mmmm myyyys på hög nivå.

Nähä, nu ska jag fixa färdigt lite detaljer till i eftermiddag då vi ska åka och titta på butikslokalen. Tänkte ta med mig lite grejer redan nu så att det blir lite mindre att styra med på söndag. Alltid skönt att vara ett steg före.

Ha en underbar torsdag!
Smile!!

Ps. Jag vill bara förklara att jag ovan, slängt in lite av min karaktäristiska ironi. Älskar humorformen ironi. Vi håller på att renovera och därför står det möbler på vääääldigt konstiga ställen lite varstans. Ifall det var ngn som inte uppfattade detta så tänkte jag informera, så att ni inte tror att vi har det så här jämt ;) Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar