Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

lördag 10 november 2012

Hur ska man

hinna allt man vill?
Jag skulle vilja jobba hela dagarna med keramik. Jag skulle vilja lära mig allt om luffarslöjd och göra det hela dagarna. Jag vill lära mig allt om Yogamassage och bli superbra på det. Jag vill göra nya, roliga mallar och formar till betong och hålla på med det hela dagarna. Jag vill bli bättre en fotograf. Jag vill bli bra på att uppdatera (med de fina korten jag lärt mig ta ;)) och ordna med finesser på min hemsida mer än jag gör. Jag vill vara fotbollstränare för mina barn på ett engagerat och bra sätt. Jag vill vara med Fanny mer i stallet och peppa henne till framgångar på hästryggen. Jag vill renovera mitt hem och få ordning och reda. Jag vill lära mig mer om ulltovning än jag kan idag. Jag vill hinna meditera mera.
Fattar ni? Ni hör ju själva att den här ekvationen går inte helt ihop....Men just nu gör jag lite av allt det där och jag tycker att jag får ihop en ganska bra och kul mix av det. Dock skulle jag nog kunna ha liiite högre arbetsmoral...det är ofta så att när jag sätter mig vid datorn för att ordna med lite bilder till hemsidan eller FB så fastnar jag lätt där....fast å andra sidan är det lördag idag och jag arbetar idag oxå....

Hemsidan (som jag för övrigt kan rekommendera om det är så att ni funderar på att starta egen hemsida, klicka här) tror jag är superviktig och ska försöka få tid till att dra med mig Peter så att han kan hjälpa mig att ta lite snygga kort som jag kan lägga in och byta ut... Nåja, det är väl bra att man hela tiden har nya utmaningar och mål att nå, så livet inte blir tråkigt ;)


Ytterligare en nydekorerad barnstol står klar. Jag har en beställning på en stol och jag har två klara. En med får, precis som den innan och så den här. Hon får välja vilken hon vill ha så får vi se vilken som blir över.

Jag håller på att jaga en butikslokal inne i Tranås, så att vi kan gå ihop några hantverkare några veckor innan jul och ha vår egen lilla julmarknad. Skulle vara toppen för affärerna. Om vi nu lyckas lösa det så vill jag ju ha så mycket grejer klart som möjligt så det finns en del att göra :)

Ha en go lördag alla glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar