Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 30 november 2012

Höll

ju på att glömma dagens outfit ;)


Säckiga, skitiga bomullsbyxor, troligen från HM...minns inte säkert men de inköptes ungefär samtidigt som Jesus gick i kortbyxor ;)
Till det, samma noppriga långa kofta som igår, men idag har jag även dragit på en gammal flanellskjorta ovanpå eftersom jag har arbetat i en svinkall källare och även utomhus. Skjortan har jag inte en aning om var den kommer ifrån, troligen arvegods eller loppis.

Jaha, då är det bara att invänta miljonerna ;) Kul!

Idag har jag haft fullt upp med diverse keramikugnar. Just i detta nu så håller den lilla ugnen i den svinkalla källaren på att jobba upp tempen i en glasyrbränning och här på en bricka ligger resultatet efter dagens Rakubränning...



Ser just nu inte ut mycket för världen...ser mest ut som en hög förkolnade skärvor...vi får väl se om vi kan få ihop det till ngt användbart...

Idag är det fredag! Veckans bästa dag! Tacos och mys står på agendan. Dock grusas den idylliska bilden ngt av ett stycke tjurig tonårsdotter...byte någon? Nåja hon brukar ju vara ganska djupt försjunken i sin dator så vi kanske kan slippa kontroverser ikväll...inte troligt, men hoppet är ju det sista som överger människan ;)

Ha en underbar fredag och helg, för jag hinner nog inte skriva förrän nästa vecka eftersom det är både marknad och butiksöppning i helgen...

Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar