Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 2 juli 2012

Hallååå...

... här är jag igen 
I fredags jobbade jag en del och i helgen har jag varit och spelat fotbollscup med Maja, men nu är jag tillbaka på hemmaplan.

Min fredag i lite bilder...

Jag fick Maja att baka bullar under tiden jag kunde röja i köket och plocka lite allmänt i huset. Dock var våra bullformar slut så det fick bli lite experiment...


Här är resultatet. Någon slags längd och en typ av Buttekaka. Har aldrig gjort sådana innan så det fick bli lite hittepå 


Snodde hem en gammal punkterad fotboll från plan för att gjuta lite betong i den.



Har sett en bild på det och det såg så häftigt ut.
Här är det färdiga resultatet. Dock trodde jag att bollen skulle vara tillräckligt stark för att kunna hålla formen när den tunga betongen kom i, men så var inte fallet så det blev en lite platt boll.


Men skam den som ger sig, det är bara att göra nya försök. Det låg fler kasserade bollar och väntade på att bli hemplockade till mig 

Lyckades äntligen få loss en kruka som jag gjutit för ett bra tag sedan. Den har vägrat att lossna och jag tjurade ihop lite så jag har låtit den ligga men i fredags tog jag tag i saken och fram med rörtången. Lite ketchupeffekten blev det, rör sig inte ur fläcken, sitter stenhårt och helt plötsligt så bara lossnar både innerkrukan och ytterkrukan som om de aldrig suttit fast. Enerverande men lättande 


Just nu är den tom men jag har tagit lite sticklingar från en blomma jag har här inne. Tänkte det kunde vara lite fint med lite grönt inne i butiken. Jag har inte så mycket sådant. Mest för att jag är urusel på blommor.


Såna här suckulenter (eller hur det nu stavas) är de enda jag klarar. Blommor som kan vara utan vatten i typ två månader utan att protestera.

Jag hann oxå gjuta ett rabarberblad. Ett stoooort. Syns ju inte på bilden men det är ganska mycket större än de jag brukar gjuta så det ska bli spännande att se om jag kan få det att hålla, jag har nämligen inte armerat det något.


Har inte vänt på det än, jag har gjort det ganska mycket tjockare än vanligt för att det ska hålla så jag tror nog att det behövs någon extra dag för att det ska brinna ordentligt.

Hua, nu närmar sig onsdagen och radiospektaklet...redan kvart över nio ska jag vara i Hätte (antar att de räknar med fint väder) och det blir tydligen direktsändning.
Det var rätt skönt att vara iväg på fotbollscup i helgen, då har jag inte tänkt på det alls. För när jag tänker på det så blir jag kräkfärdig 

Fotbollscupen gick helt fantastiskt bra! 
Vi åkte med tio stycken av våra lite yngre tjejer för det var en sjumannacup.
Gruppspel (dessvärre bara en grupp) med sex matcher och sedan en final mellan 1:an och 2:an i gruppen och om tredjeplatsen mellan 3:an och 4:an i gruppen.
Vi vann alla sex gruppspelsmatcherna och vara klara för final. En final som inte hade någon förlängning utan det skulle bli straffar direkt efter slutsignalen....Med 10 (jag säger det igen 10 ) sekunder kvar lyckas vi göra mål och vinner finalen med 1-0. Herregud, så nervöst!!! Det var näst intill olidligt!
Men så duktiga de var, våra tjejer! Kämpade så bra!

Ahh, jag blir nästan nervös igen, bara jag tänker på det 

Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar