Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 8 juli 2012

Vad ska vi hitta på...

...undras det hela tiden här i familjen.
Vaddå, hitta på? Måste man hitta på något hela tiden?
Jo det är klart att man vill göra något tillsammans men det är väl det enda som jag kan bli lite trött på när det gäller sommaren. Man måste "hitta på" så förbannat mycket. En sådan stress bara för att det är sommar.
Varför inte bara vara tillsammans verkligen umgås. Spela lite spel tillsammans, laga maten tillsammans (vore ju kul med lite sällskap i köket som omväxling  ), rensa här inne tillsammans, städa tillsammans. Det finns så mycket saker som blir hundra gånger roligare om man bara gör det tillsammans. Pratar och skrattar och umgås över en skurhink 

Jag har haft ett par dagar med en fantastisk inspiration, fått en hel del grejer gjorda. Idag har jag dock en liten downdag men det måste jag väl få ha, eller?
Det är ju ändå söndag   

Fast hjärnan arbetar för högtryck på nya grejer och ideér, så det är bara händerna/kroppen som får vila.
Ska vara med på en hantverksmarknad i Asby den 21 juli och därefter är det en marknad nästan varje helg i nära en månad så det är bäst att jag jobbar upp ett lager.

Näha, nu är det gratismat hos bästa mamman och pappan 

Kram alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar