Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 7 maj 2012

Krympling

Hallå och godmorgon!
Gårdagen gick i sportens tecken och gav för lite utrymme för någon datastund (eftersom jag har en stenåldersmobil så kan jag inte blogga i den utan är alltså bunden till datorn för att få till inlägg).

Först var det upp i ottan för att åka med tjejerna på fotbollsmatch. En ny förlust men vi försöker hålla humöret uppe och hoppas att vi lär oss något av det oxå ;)

Därefter var det rodd, med fina båten och bästa tjejerna.
Här är resultatet...



Jag veeet den blåsan ser inte mycket ut för världen men den känns! Jag vet dessutom att det bara är den första, det kommer att bli fler innan valkarna blir tillräckligt hårda för att stå emot.

Nästan direkt efter rodden blev det värsta fäktningen på innebandyplan.
Här är ett av resultaten efter det...


Vi är ett gäng amatörer som spelar och man kan lugnt säga att det syns på vårt spel. En domare hade haft fullt upp med att blåsa för höga klubbor, hakningar, slag mm. Men vi har superkul och det är skönt att röra sig.
Dock har all denna rörelse gjort att jag idag, inte är så smidig som jag skulle vilja (är jag någonsin det?) vara och vissa rörelser är svårare än andra. Typ lyfta ett glas.

Nåja idag är det hemmajobb som gäller, lite bokföring bland annat. Det ska jag nog klara av ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar