Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 9 augusti 2013

Vad mycket

man får gjort när man helt plötsligt har bestämt sig för att testa 5:2-dieten...Lika bra att hålla sig sysselsatt så att man inte känner att man är rätt hungrig ;)
Tror att det här skulle kunna vara min grej, slippa äta... Eller jag älskar ju egentligen att äta men att komma på VAD man ska äta kan vara en pina. Sååå svårt att hitta mat som alla gillar/äter och fantasin tryter allt som oftast så då kan det vara skönt att bara slippa tänka på det en dag då och då. Resten av familjen får äta rester de dagarna så får det lösa sig ;)

Funderar ofta på varför jag bloggar och varför jag började blogga...vet egentligen inte helt säkert men jag tror att min tanke från början var att om jag skriver om mitt liv så kanske jag blir mer effektiv, får ändan ur vagnen lite lättare. Läser ju en del bloggar själv och blir lite fundersam över om det är så att jag kanske ska/måste ha en tydligare inriktning på mitt bloggande...typ, blogga om mitt skapande eller blogga om hur det är att vara mamma till en tonårstjej... kanske hur det är att leva med en person som har ADHD eller kanske om hur nu 5:2-dieten kommer bli mitt nya liv (kanske inte så troligt, jag har aldrig någonsin kunnat/orkat/velat hålla en diet mer än några timmar så det skulle bli en väldigt kortlivad blogg) ...tja tankarna är många men jag tror inte att jag kommer kunna skriva om bara ett ämne, eller en inriktning. Titta bara på mitt skapande, det spretar ju åt alla håll. Har många gånger tänkt att jag nog blir väldigt mycket bättre på tex keramik om jag BARA gjorde det och inget annat (självklart skulle jag bli det!). MEN så tråkigt!! Samma sak med bloggandet...guuuud så tråkigt att bara skriva om att jag är osams med dottern eller, nästan mer troligt, sambon. Skapar gör jag ju så ofta jag kan/hinner/orkar/vill men om jag inte är inne i en sådan period så skulle det ju bli tomt i bloggen...
Måste man ha en specifik inriktning på sin blogg?
Varför bloggar jag?
Just nu bloggar jag om högt och lågt i mitt liv, allt som mitt vardagliga Svenssonliv innehåller och jag gör det för att jag gillar att skriva. Jag tror att skrivandet håller hjärnan igång och det är alltid bra ;)
Så tills jag vaknar upp med en uppenbarelse om vad jag, mer specifikt, ska blogga om så får ni stå ut med inblickar i mitt ganska vanliga (fast ovanliga...kanske?) liv.


Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar