Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 4 mars 2013

Ledig

dag idag, samtidigt som barnen har studiedag. Skönt!
Dock blev det ingen sovmorgon då maken sambon fyller år idag och naturligtvis måste vi ju sjunga på morgonen och när han börjar jobba kl 08.00 så blir ju sången följaktligen ganska tidigt... Nåja, därefter blev det slapp utan dess like ;)

Den här helgen gick snabbare än tåget. Troligen för att vi har varit barnvakt åt den här lille marodören ;)


Systersonen Gabriel har varit här från fredag eftermiddag till söndag förmiddag och då vet man att det blir inte många lugna stunder. Han är tre år och pratar HELA tiden. Jag menar verkligen HELA tiden. Får han inget svar på alla sina miljoner frågor så frågar han igen, och igen och igen...tjata hål i huvet!! "Vems är dens."  Men så söt och gosig.
På lördagen var vi i Asbybacken och åkte kälke med honom, det var uppskattat kan man lugnt säga :)


Fanny och jag turades om att åka med honom eftersom han gärna åkte med kälken både ner och upp. Underbar dag med strålande solsken och glada miner! Naturligtvis en fika inne i fina stugan oxå...


Varför dricka ur sin egen festis när man kan dricka (och till slut välta ut det sista på golvet) upp Fannys läsk?

Veckorna går så otroligt fort! Jag arbetar hela dagar tisdag, onsdag och torsdag och när fredagen kommer så är jag helt slut. Fattar inte hur någon hinner/orkar arbeta heltid med mindre barn. Fast ifs så hade jag kunnat hämta barnen på dagis vid 17 och sedan bara åka hem om barnen hade varit mindre...nu måste jag vidare till fotbollsträningar, stallet, föräldrarmöten och annat efter jobbet. Jag har verkligen superkul på jobbet men det är ganska skönt att ha både måndag och fredag lediga. Så man orkar komma ifatt här hemma lixom.
Börjar dock undra lite när min ler- och betonginspiration ska komma...Våren närmar sig och det betyder ju snart butiksöppning och jag har inte orkat/velat jobba ngt med lera eller betong. Det finns där i bakhuvudet men har liksom inte orkat ta tag i det....nåja, vi hoppas på att det kommer snart.

Så här vackert (mobilkameran kan ju inte återge hur stor och vacker månen verkligen var, ser ju bara ut som en liten prick på bilden :( ) var det kl 06.30 i torsdags när jag stack iväg för att hinna med tåget mot Norrköping. Mäktigt var det även om ni inte kan se det på bilden ;)



Ha en bra måndag för det ska jag :)

Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar