Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 28 december 2012

Trind

om magen kommer jag att bli (man kan inte bli ngt man redan är...ok då, trindare menar jag) efter alla helger...
Jösses vad man äter mycket och god mat...eller den senaste veckan har vi ätit likadan mat varje dag - julmat. Värmt på köttbullar, prinskorv och lite annat smått och gott. För att inte tala om mormor Saras rödbetssallad... Smaskens!!

Julen börjar gå mot sitt slut och det har varit en bra jul med familjen. På julafton var vi hos mina föräldrar och firade med mina syskon och på annandagen var vi hemma hos oss med Peters mamma, pappa, syster, svåger och systerson. Vääääldigt trevligt alltihop!

En sak fattar jag dock inte...för några år sedan så hade vi typ två askar Paradis och två Alladin i skafferiet när julen var slut men i år fick vi inte en enda ask!!?? Visst, lite annat godis men var är chokladaskarna?? Fattar inget... Det var bättre förr ;)

Idag har vi hunnit med en sväng i skidbacken och en sväng till stallet. Nu är det snart dags att åka in till stan för att hämta Maja. Hon är hos mormor och morfar och leker med sin "låtsaskusin" som hon säger själv. Det är min lillebrors sambos barn, Sarah. Maja och hon träffas inte så ofta men de leker väldigt bra ihop när de träffas.

Imorrn är det fotbollscup för hela slanten. Hade varit skönt att bara vara hemma och slappa men det får bli en annan gång ;)

Ha det gott och smile :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar